Громадськість Одещини проти незаконних кар’єрів.

 прекращение незаконной добычи песка

прекращение незаконной добычи песка

мы наведем порядок в Беляевке и Украине

мы наведем порядок в Беляевке и Украине

Громадськість Одещини
проти незаконних кар’єрів

98% кар’єрів в Одеській області є незаконними, та здійснюють неконтрольоване видобування корисних копалин не відновлювальних родовищ. Зазначеним видом діяльності власники копалень руйнують інфраструктуру регіону, та завдають некомпенсованої шкоди громадам.
Підставами для такого висновку є правова експертиза документів, наданих для огляду громадськості деякими власниками незаконних копалень.
Кодексом України про надра фізичні та юридичні особи, господарським видом діяльності яких є діяльність, пов’язана із використанням корисних копалин, назначаються користувачами надр ( ст.13 Кодексу України про надра).

За ст.14 Кодексу України про надра, надра надаються у користування для:
геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення;
видобування корисних копалин;
будівництва та експлуатації підземних споруд, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод;
створення геологічних територій та об’єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам’ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади та ін.);
виконання робіт (здійснення діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції;
задоволення інших потреб. Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу здійснюється відповідно до Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”.
Крім того, відповідно до п/п 1, 5 ст.9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» пошук (розвідка) корисних копалин, видобування їх із родовищ, що мають загальнодержавне значення та включені до Державного фонду родовищ корисних копалин, підлягають ліцензуванню. Процедура такого ліцензування є уніфікованою, і забезпечується спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування, яким є Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва України.

Недобросовісні приватні підприємці та приватні підприємства часто підмінюють один вид діяльності, на який отримують відповідний дозвіл (сертифікат), іншим, а у 95% випадках при користуванні надрами загальнодержавного значення узагалі ліцензій не отримують.

Так, наприклад, Товариство із обмеженою відповідальністю «Інтерпром», код ЄДРПОУ 36795901 , місцем знаходження якого є м. Одеса, вул. Промислова, б.1/4 отримавши спеціальний дозвіл на користування надрами від 28 січня 2015 року №4653 має право виключно на геологічне вивчення та промислово-дослідну розробку пісчано-галькового матеріалу фактично на 16,2 га землі , прив’язаної до місцевості 5,0 км на захід від с. Яськи, здійснювало видобування корисних копалин із їх подальшою комерційною реалізацією. Дозвіл на такий вид діяльності (видобування корисних копалин) підприємство не мало.
За таких обставин центральний орган державної влади, а саме Державна служба геології та надр України має зупинити дію дозволу, відповідно до положень п. 22 ,23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615

Другим, найрозповсюдженішим порушенням роботи нелегальних кар’єрів є невиконання угод про умови користування надрами, обов’язковість яких передбачена п. 10 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615.
В результаті невиконання таких умов знову настають безповоротні наслідки , передбачені п. 22 ,23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615.

Однак третьою,і найсерйознішою причиною функціонування незаконних кар’єрів є корупційна складова тіньової підтримки їх функціонування владою. Так, органам місцевого самоврядування належить право узгодження надання дозволів на корисні копалини місцевого значення. Адже, надання надр у користування, за винятком надання надр на умовах угод про розподіл продукції, погоджується з: Радою міністрів Автономної Республіки Крим, відповідними обласними, Київською і Севастопольською міськими радами — на користування ділянками надр з метою геологічного вивчення, розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, а також для цілей, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин; відповідними районними, міськими, селищними, сільськими радами — на користування ділянками надр, що містять корисні копалини місцевого значення.
Питання узгодження, у випадку порушення вимог чинного законодавства недобросовісним користувачем надр, мусить вирішуватися принципово шляхом анулювання такого узгодження, і внесення відповідних подань на позбавлення дозволу до Державної служби геології та надр України. Вказані подання можуть вноситися райдержадміністраціями, як органами, що забезпечують законність на адміністративно-територіальній одиниці, та вирішують питання користування природними ресурсами (ст. 13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»). Однак цього не робиться.
Причина цього полягає у наступному .
Від водіїв-перевізників стало відомо, що із кожного транспортного засобу, завантаженого корисними копалинами, при транспортуванні їх, наприклад через м. Біляївку Одеської області найвищі посадові особи Біляївської райдержадміністрації отримують 100 гривень. Із урахуванням приблизного перевезення вантажу на добу ( із розрахунку кількості транспортних засобів, що проходять завантаженими через м Біляївку), за підрахунками активістів громадськості сума корупційного прибутку складає від  500 до 1 500 доларів США за 24 години.

За таких обставин, керуючись ст.21 Закону України «Про запобігання корупції» громадськість Одещини мусить зорганізуватись навколо основної об’єктивної (загальної) цілі — проведення термінових парламентських слухань з питання корупції в органах місцевої влади, результатом яких мають стати конкретні антикорупційні провадження відносно діючих чиновників, та законодавча ініціатива громадського суспільства в напрямку посилення відповідальності за вчинювані кримінальні правопорушення в сфері національної екологічної та економічної безпеки України.

Напрямком діяльності громадського суспільства в суб’єктивному (вузькому) значені має стати низка судових процесів, в результаті яких мусять бути ухвалені судові рішення, що забезпечують відшкодування шкоди громадам недобросовісними користувачами надр.

Неоніла Ткаченко

незаконный карьер в Беляевском районе

незаконный карьер в Беляевском районе

незаконный карьер в Беляевском районе

незаконный карьер в Беляевском районе

незаконный карьер в Беляевском районе

незаконный карьер в Беляевском районе

незаконный карьер в Беляевском районе

незаконный карьер в Беляевском районе

На ту же тему
Поделитесь своим мнением

Пожалуйста, зарегистрируйтесь, чтобы комментировать.

"За всю Одессу!" © 2016 ·   Войти   · Тема сайта и техподдержка от GoodwinPress Наверх